Romanya – Braşov – Bükreş Gezisi

romanya-gezilecek-yerler

Romanya gezimiz aslında Budapeşte’den başladı. Komşum ve arkadaşım Çok okuyan çok gezen ile birlikte Budapeşte gidiş, Bükreş dönüş uçak bileti almıştık. Budapeşte gezimiz bitince tren istasyonuna gittik ve Romanya Braşov için yataklı tren bileti aldık. Tren bileti satış ofisi nedense 1970’lerden kalma gibiydi ve 2 kişi için hesaplamayı defterden baktı, sonra hesap makinesi kullandı falan. Neyse biletleri akşam için aldık. Akşam tren istasyonuna geldik ve trene bindik.

İlk defa yatlı trende yolculuk ediyorum. Trenler biraz eski, bizim Kars trenlerine benziyor. Bizim kompartımana başka gelen olmayınca her yere yayıldık. Normalde 4 yatak var. Gece sınırda durdu tren ve pasaport, vize kontrolü yaptılar. Gece 1-2 gibiydi sanırım, Budapeşte görevli memur kadındı ve çok bakımlıydı, kıyafeti, makyaı falan. Tren devam etti ve biraz sonra tekrar durdu, Romanya güvenlik görevlisi abi geldi, kıyafet normal günlük, tombik bir bakkal amca. Pasaportlara baktı ve gitti. Ülke değişti tamam diye anladık. Yolda bazen durduk falan. Ben ilk sefer olduğundan, sanırım ışık ve sesten çok uyuyamadım. Göz bandı ve kulak tıkacı olsa güzel olurmuş.

Sabah erkenden uyandık ve trende bir hareketlenme başladı, herkes trenin içinde gezmeye başladı. Biz de bişeyler yiyelim diye yemek kısmına geçtik. Burada zaman daha da geriye gitti, 1950 lere dönmüş gibiydi ortam. İçeride sigara da içiliyor olunca ortam iyice dumanlı mistik bir hava aldı. Bişeyler yedik ve geri dönerken baktım insanlar camları açmış, dönünce biz de açtık ve tabiki camdan kafamızı çıkarttık. Biz Ekim ayında gitmiştik o yüzden hava biraz soğuktu ama ağaçların renkleri inanılmaz güzeldi.

Romanya tren yolculuğu sırasında camdan çektiğim fotoğralar

Tren yolculuğunda son durağımız Braşov. Braşov çok küçük bir şehir, doğası ve evleri etkileyici. Başkente gitmeden önce burada iniyoruz çünkü meşhur Drakula Şatosu burada. Romanya tarihi gerçekten etkileyici, daha önce okumamıştım. Ülkeye girince daha çok merak edip vikipedia’dan okudum biraz. Burada yazmayacağım ama siz de okuyun gitmeden. Bran Castle’ı ünlü yapan kişi Kazıklı Voyvoda diye bildiğimiz,  III. Vlad Tepeş, Kont Drakula  diye bilinen adam. Drakula romanı yazılırken bu adamdan ilham alındığı söyleniyor. Adamın hayatını google’dan bakıp okuyun gerçekten acaip.

Dracula şatosu olarak bilinen Bran Castle şehrin biraz dışına. Ulaşım için otobüs var, yerini öğreniyoruz ve gidiyoruz. Otobüs ile 1 saat kadar gittik sanırım, yolda baya duruyor. Şatonun olduğu yerde yolda başka şatolarda var ama bizim zamanımız az olduğu için sadece Bran Castle gezebildik. Bran Castle neden ünlenmiş, neden Dracula Şatosu olmuş vikipedia dan okuyun derim. Biz hem dışını hem içini gezdik. Hediyelik eşya alalım dedik ama çok kötüydü çin malı ürünler.

Braşov’a geri dönüp şehri yürüyerek gezdik. Tepeye çıkan teleferik varmış ona binelim dedik ama kapanmıştı. Sonra hostele gittik, ertesi gün yolculuk yine trenle Bükreş.

Braşov gezi fotoğrafları

Ertesi gün erkenden kalkıp tren istasyonuna gidiyoruz ve Bükreş için bilet alıyoruz. Bu sefer yolculuğumuz kısa yaklaşık 2 saat kadar sürüyor. Bükreş merkez tren istasyonunda iniyoruz ve hostele gitmek için otobüs bileti alıyoruz. Bileti okuturken dikkat edin otobüste kontrol ediliyor. Hostele gidip yerleşiyoruz. Yemek için dışarı çıkıyoruz ve sonra şehir gezmeye başlıyoruz. Bükreş’i gezmeden önce Nikolay Çavuşesku‘yu tanımak gerekir. Çaveşesku 1965 – 1989 yılları arasında Romanya devlet başkanlığı yapmış. Hayatını ve yaptıklarını okuyup şehri gezince o tarihleri yaşamış gibi oluyorsunuz.

Romanya, Bükreş gezilecek yerler

• Parlamento Sarayı (Dünyanın en büyük devlet binası, ve gerçekten çok büyük)
  • Old Town (Eski şehir sokakları)
  • Stavropoleos Monastery (Kilise)
  • Herăstrău Parkı
  • Askeri Müze
  • Parcul Cişmigiu (Çeşmeci Parkı)
  • Piata Revolutiei (Bükreş Devrim Meydanı)
  • Arcul de Triumf (Zafer anıtı)
  • National Museum of Art of Romania
  • The Village Museum (Romanya köy müzesi, binaları ve çevreyi çok güzel yapmışlar)
  • Atatürk Anıtı ve Meydanı (29 Ekim tatilinde gittiğimiz için o gün oradaydık ve Cumhuriyet kutlaması törenine katıldık)

Bükreş gezi fotoğrafları

2 thoughts on “Romanya – Braşov – Bükreş Gezisi

• Aysan

(13 Ekim 2016 - 14:43)

Merhaba! Kaldığını z hostesler iyi ise tavsiye edebilirsiniz adresleri ile birlikte.bende romanya gezisi yapmak istiyorum.tsklrr